Ruimte als een service: het is tijd om de standaard te doorbreken

Waarom we ruimtes moeten ontwerpen die kunnen worden geüpgraded en aangepast aan de steeds veranderende organisatie.

Doorgaans bouwen organisaties nieuw of updaten ze de ruimte voor hun werknemers als een kapitaalinvestering. Hoewel het de bedoeling is om een langdurige oplossing te zoeken, is de realiteit dat wanneer organisaties evolueren, de ruimte stagneert. Vervolgens, tien jaar of later, worden er opnieuw fondsen gebruikt om de ruimte volledig opnieuw in te richten. Dientengevolge wordt de ruimte niet effectief ingedeeld. Het is daarom tijd om de norm te doorbreken, strategieën te implementeren en ruimtes te ontwerpen die leven en ademen in sync met de organisatie-ruimtes die kunnen worden opgewaardeerd en aangepast aan de steeds veranderende organisatie. Met dit model worden interne omgevingen gecreëerd met de instelling van een dienst. Op deze manier kunnen bedrijven het gebruik van de ruimte evalueren en gemakkelijk wijzigingen en verbeteringen aanbrengen in dit item om beter te voldoen aan de behoeften van de organisatie.

Wat is ruimte als service?

De gemeenschappelijke definitie van ruimte als een service is de verandering in het onroerendgoedmodel van eigendom van activa tot het genereren van inkomsten met toegang en services die fysieke ruimte inhouden. Toch is ruimte als een service meer dan alleen maar over onroerend goed. Het is een model dat een verandering in de overtuigingen van het management over het ontwerp en gebruik van onroerend goed mogelijk maakt voor een die de productiviteit en ervaringen binnen de vastgoedportefeuille van een bedrijf proactief verbetert.

Een veel voorkomende vraag over ruimte als een service is hoe vastgoed een hogere winstgevendheid creëert door meer service, ervaring en toegang te bieden, in plaats van te focussen op een product dat is verpakt voor eigendom? Het antwoord is door het servicemodel te veranderen in meer persoonlijke, flexibele en technisch gerichte oplossingen. In feite omvat space as a service vaak technologische onderbrekingen van een bestaande markt. Primaire voorbeelden zijn Amazon in de boekhandel / winkelruimte, Airbnb in de hotelruimte en WeWork in de tijdelijke / flexibele kantoorruimte.

Corporate vastgoedstrategie

Het eerste aspect van ruimte als een dienst met betrekking tot de culturele omgeving heeft betrekking op vastgoedstrategie. Belangrijke componenten van deze strategie zijn onder meer:

  • Maximaliseren van het gebruik van de ruimte. Zorg ervoor dat eigendom en geleasde activa in gebruik zijn en elimineer of verminder slecht presterende of ongebruikte ruimte.

  • Zorgen voor een slimme investering. Elke ruimteaankoop, lease- of ontwerpupdate wordt uitgevoerd om het bedrijf te verbeteren met een positieve netto contante waarde en een duidelijk rendement van de investering.

  • Snelheid naar de markt van de ruimte. Portfoliomodificaties worden snel uitgevoerd om verstoringen te beperken en de strategische voordelen onmiddellijk te vergroten.

  • Verlaagde aansprakelijkheid. Alle voorzieningen zijn ontworpen om de gezondheid, veiligheid en het welzijn van gebruikers te waarborgen.

  • Flexibiliteit om aan te passen aan veranderende zakelijke behoeften, inclusief fusies en overnames. In een constant fluctuerende omgeving moeten meerdere organisaties mogelijk gezamenlijk assets beheren om de efficiëntie te verbeteren.

  • Onderhoud en onderhoud. Routine- en grootschalige gebouwgerelateerde onderhoudstaken worden volgens een regelmatig schema uitgevoerd om de levensduur van de ruimte te verlengen.

Corporate real estate (CRE) executives staan ​​onder druk om vastgoedkosten te verlagen tijdens een ontwerp of een herontwerp van een werkplek. Tegelijkertijd zijn ze belast met het verhogen van de productiviteit van werknemers. Een onderzoek uit 2015 naar de wereldwijde trends in bedrijfsvastgoed door Jones Lang LaSalle heeft vastgesteld dat meer dan 90 procent van de bedrijven verwacht dat hun CRE-kaderleden de productiviteit op het werk, het bedrijf en de mensen verbeteren. Tegelijkertijd bleek uit de studie dat 77 procent van de executives van CRE te maken krijgt met druk van hun senior management om vastgoed- en gerelateerde kosten te verminderen.

Eén oplossing is dat CRE-managers op activiteiten gebaseerd werk opnemen om de productiviteit en het gebruik van de werkruimte te verbeteren. "The Once Alternative Workplaces Strategies" Vijfde tweejaarlijkse wereldwijde benchmarkingstudie 2018 ontdekte dat de goedkeuring van alternatieve werkplekprogramma's door leidinggevenden steeg van zeven procent in 2009 naar 17 procent in 2017. Deze programma's worden door de studie gedefinieerd als "de combinatie van niet-traditionele werkmethoden, instellingen en locaties die traditionele kantoren aanvullen of vervangen. "Zonder deze benaderingen kan een werkruimte stijf en stil worden. Maar wanneer deze elementen in een werkruimte worden opgenomen, kan de ruimte de werkplekcultuur ondersteunen en verrijken door werknemers de tools te bieden om te innoveren en problemen met creatieve oplossingen aan te pakken.

Arbeidsmarkten

In een krappe arbeidsmarkt is er meer concurrentie voor goed presterende werknemers. Het ontwerpen van ruimte als een service helpt bij het aantrekken en behouden van nieuw talent. Medewerkers geven om werken in een verkwikkende ruimte. Ook waarderen ze de flexibiliteit om overal te werken, om hun werk-leven-eisen in balans te brengen. Volgens de State of Telewear 2017 in het Amerikaanse Employee Workforce-rapport groeide het reguliere telewerk in het afgelopen decennium met 115 procent en bood 40 procent meer Amerikaanse werknemers flexibele werkplekopties dan in 2010.

De opkomst van de gig-economie, waarbij veel van de banen freelance of kortlopende contracten zijn in plaats van permanente, dicteert ook de manier waarop een ruimte kan worden ontworpen. Volgens het Amerikaanse Government Accountability Office waren in 2015 ongeveer 40 procent van de Amerikaanse beroepsbevolking voorwaardelijk. Statische en permanente kantoren mogen dit personeel niet aanspreken. In plaats daarvan is er waardering voor nabijheid, gemak en gastvrijheid met betrekking tot waar werknemers het liefst werken. Uit de PGi Global Telework Survey 2015 bleek dat in Noord-Amerika werkers op afstand liever werken vanuit een thuiskantoor (63 procent), een lokale coffeeshop (negen procent) en een gedeelde werkplek (negen procent). Flexibiliteit in de werkruimte en telewerken biedt organisaties strategische voordelen om geschoolde arbeidskrachten aan te trekken en te behouden, de betrokkenheid van medewerkers te vergroten en stress bij werknemers, verzuim en werk-privéconflicten te verminderen.

Menselijke voorkeuren

Naarmate het personeel verschuift, veranderen ook de voorkeuren van werknemers. Jongere generaties eisen verandering en worden verstikt door ouderwetse werkomgevingen die niet zijn geëvolueerd om op de hoogte te blijven van de nieuwste technologie en andere innovaties. Medewerkers hebben de juiste tools nodig om hun werk uit te voeren en een functionele, moderne ruimte waar ze een bepaald niveau van persoonlijk eigendom en controle hebben.

De werkruimte is meer dan een ruimte die door werknemers wordt ingenomen. Als het goed is ontworpen, kan de werkruimte de interacties van werknemers vergroten die leiden tot innovatie, productiviteit en een betere verbinding met de organisatie en collega's. De bevindingen van een onderzoek uitgevoerd met 1.000 Amerikaanse werkende volwassenen werden gerapporteerd in een recent artikel, "De verrassende kracht van gewoon vragen aan collega's hoe ze het doen" voor de Harvard Business Review. Bijna de helft van de ondervraagde werknemers meldde zich lichamelijk en emotioneel geïsoleerd te voelen op de werkplek. De auteur verklaarde: "Wanneer werknemers het gevoel hebben dat ze op het werk thuishoren, zijn ze productiever, gemotiveerder, betrokken en hebben ze 3,5 keer meer kans om een ​​bijdrage te leveren tot hun volle potentieel ..." Medewerkers willen zich gewaardeerd voelen door hun organisaties. Werkgevers die rekening houden met de behoeften van hun werknemers bij het ontwerpen van hun werkplek, kunnen de gebruikerservaring bieden die werknemers zoeken.

Mensgericht versus projectgericht

Het ontwerpen van ruimte als een service is effectiever wanneer er sprake is van een meer op mensen gerichte dan een projectgerichte benadering. De projectgerichte methode richt zich primair op het ontwerpen van de ruimte voor renovatie of het zo snel mogelijk in de ruimte brengen van mensen, mogelijk zonder rekening te houden met de impact op de mensen die de ruimte gebruiken. De aandacht gaat niet over de uiteindelijke resultaten die optreden vanwege de manier waarop de ruimte is ontworpen. Integendeel, deze methode concentreert zich op hoe de ruimte kan worden ontworpen binnen een specifieke tijdlijn voor een specifieke prijs als een eenmalige complete oplossing.

Een mensgerichte benadering is anders. Het gaat in op de gewoonten, het gedrag en de behoeften van de personen die de ruimte gebruiken. Het doel van de renovatie of het ontwerp van de ruimte is om de prestaties van de gebruikers en de waarde die ze brengen te ondersteunen, zowel als individu als als onderdeel van het organisatieteam. De ruimte is zo ontworpen dat werknemers worden gestimuleerd en geïnspireerd om resultaten te produceren en succesvol te zijn. Space as a service neemt deze concepten en legt het idee van de ruimtelijke oplossing overlappend en veranderend in de loop van de tijd met de organisatie.

Het verouderde model om een ​​ruimte te verfrissen als een punt in tijd investeringen in het kapitaal zonder consequent evolutionaire verbeteringen door te voeren om een ​​veranderende organisatie te ondersteunen, vooral gerelateerd aan technologie, is niet langer een haalbare standaard. Het gebruik van ruimte is het meest effectief wanneer organisaties plannen voor continue betrokkenheid en aanpassingen om proactief tegemoet te komen aan de behoeften van zowel de organisatie als haar medewerkers. Wanneer de ontwerpstrategie van werk "ruimte" gebaseerd is op een servicemodel dat de dynamiek ondersteunt van mensen die de ruimte zullen gebruiken, resulteert dit in meer betrokkenheid, tevredenheid, geluk, samenwerking en innovatie voor de werknemers en ervaringsgerichte oplossingen en resultaten voor het leiderschap.

Ruimte als een service: het is tijd om de standaard te doorbreken

Waarom we ruimtes moeten ontwerpen die kunnen worden geüpgraded en aangepast aan de steeds veranderende organisatie.

Doorgaans bouwen organisaties nieuw of updaten ze de ruimte voor hun werknemers als een kapitaalinvestering. Hoewel het de bedoeling is om een langdurige oplossing te zoeken, is de realiteit dat wanneer organisaties evolueren, de ruimte stagneert. Vervolgens, tien jaar of later, worden er opnieuw fondsen gebruikt om de ruimte volledig opnieuw in te richten. Dientengevolge wordt de ruimte niet effectief ingedeeld. Het is daarom tijd om de norm te doorbreken, strategieën te implementeren en ruimtes te ontwerpen die leven en ademen in sync met de organisatie-ruimtes die kunnen worden opgewaardeerd en aangepast aan de steeds veranderende organisatie. Met dit model worden interne omgevingen gecreëerd met de instelling van een dienst. Op deze manier kunnen bedrijven het gebruik van de ruimte evalueren en gemakkelijk wijzigingen en verbeteringen aanbrengen in dit item om beter te voldoen aan de behoeften van de organisatie.

De gemeenschappelijke definitie van ruimte als een service is de verandering in het onroerendgoedmodel van eigendom van activa tot het genereren van inkomsten met toegang en services die fysieke ruimte inhouden. Toch is ruimte als een service meer dan alleen maar over onroerend goed. Het is een model dat een verandering in de overtuigingen van het management over het ontwerp en gebruik van onroerend goed mogelijk maakt voor een die de productiviteit en ervaringen binnen de vastgoedportefeuille van een bedrijf proactief verbetert.

Een veel voorkomende vraag over ruimte als een service is hoe vastgoed een hogere winstgevendheid creëert door meer service, ervaring en toegang te bieden, in plaats van te focussen op een product dat is verpakt voor eigendom? Het antwoord is door het servicemodel te veranderen in meer persoonlijke, flexibele en technisch gerichte oplossingen. In feite omvat space as a service vaak technologische onderbrekingen van een bestaande markt. Primaire voorbeelden zijn Amazon in de boekhandel / winkelruimte, Airbnb in de hotelruimte en WeWork in de tijdelijke / flexibele kantoorruimte.



Corporate vastgoedstrategie

Het eerste aspect van ruimte als een dienst met betrekking tot de culturele omgeving heeft betrekking op vastgoedstrategie. Belangrijke componenten van deze strategie zijn onder meer:

  • Maximaliseren van het gebruik van de ruimte. Zorg ervoor dat eigendom en geleasde activa in gebruik zijn en elimineer of verminder slecht presterende of ongebruikte ruimte.

  • Zorgen voor een slimme investering. Elke ruimteaankoop, lease- of ontwerpupdate wordt uitgevoerd om het bedrijf te verbeteren met een positieve netto contante waarde en een duidelijk rendement van de investering.

  • Snelheid naar de markt van de ruimte. Portfoliomodificaties worden snel uitgevoerd om verstoringen te beperken en de strategische voordelen onmiddellijk te vergroten.

  • Verlaagde aansprakelijkheid. Alle voorzieningen zijn ontworpen om de gezondheid, veiligheid en het welzijn van gebruikers te waarborgen.

  • Flexibiliteit om aan te passen aan veranderende zakelijke behoeften, inclusief fusies en overnames. In een constant fluctuerende omgeving moeten meerdere organisaties mogelijk gezamenlijk assets beheren om de efficiëntie te verbeteren.

  • Onderhoud en onderhoud. Routine- en grootschalige gebouwgerelateerde onderhoudstaken worden volgens een regelmatig schema uitgevoerd om de levensduur van de ruimte te verlengen.

Corporate real estate (CRE) executives staan ​​onder druk om vastgoedkosten te verlagen tijdens een ontwerp of een herontwerp van een werkplek. Tegelijkertijd zijn ze belast met het verhogen van de productiviteit van werknemers. Een onderzoek uit 2015 naar de wereldwijde trends in bedrijfsvastgoed door Jones Lang LaSalle heeft vastgesteld dat meer dan 90 procent van de bedrijven verwacht dat hun CRE-kaderleden de productiviteit op het werk, het bedrijf en de mensen verbeteren. Tegelijkertijd bleek uit de studie dat 77 procent van de executives van CRE te maken krijgt met druk van hun senior management om vastgoed- en gerelateerde kosten te verminderen.

Eén oplossing is dat CRE-managers op activiteiten gebaseerd werk opnemen om de productiviteit en het gebruik van de werkruimte te verbeteren. "The Once Alternative Workplaces Strategies" Vijfde tweejaarlijkse wereldwijde benchmarkingstudie 2018 ontdekte dat de goedkeuring van alternatieve werkplekprogramma's door leidinggevenden steeg van zeven procent in 2009 naar 17 procent in 2017. Deze programma's worden door de studie gedefinieerd als "de combinatie van niet-traditionele werkmethoden, instellingen en locaties die traditionele kantoren aanvullen of vervangen. "Zonder deze benaderingen kan een werkruimte stijf en stil worden. Maar wanneer deze elementen in een werkruimte worden opgenomen, kan de ruimte de werkplekcultuur ondersteunen en verrijken door werknemers de tools te bieden om te innoveren en problemen met creatieve oplossingen aan te pakken.



Arbeidsmarkten

In een krappe arbeidsmarkt is er meer concurrentie voor goed presterende werknemers. Het ontwerpen van ruimte als een service helpt bij het aantrekken en behouden van nieuw talent. Medewerkers geven om werken in een verkwikkende ruimte. Ook waarderen ze de flexibiliteit om overal te werken, om hun werk-leven-eisen in balans te brengen. Volgens de State of Telewear 2017 in het Amerikaanse Employee Workforce-rapport groeide het reguliere telewerk in het afgelopen decennium met 115 procent en bood 40 procent meer Amerikaanse werknemers flexibele werkplekopties dan in 2010.

De opkomst van de gig-economie, waarbij veel van de banen freelance of kortlopende contracten zijn in plaats van permanente, dicteert ook de manier waarop een ruimte kan worden ontworpen. Volgens het Amerikaanse Government Accountability Office waren in 2015 ongeveer 40 procent van de Amerikaanse beroepsbevolking voorwaardelijk. Statische en permanente kantoren mogen dit personeel niet aanspreken. In plaats daarvan is er waardering voor nabijheid, gemak en gastvrijheid met betrekking tot waar werknemers het liefst werken. Uit de PGi Global Telework Survey 2015 bleek dat in Noord-Amerika werkers op afstand liever werken vanuit een thuiskantoor (63 procent), een lokale coffeeshop (negen procent) en een gedeelde werkplek (negen procent). Flexibiliteit in de werkruimte en telewerken biedt organisaties strategische voordelen om geschoolde arbeidskrachten aan te trekken en te behouden, de betrokkenheid van medewerkers te vergroten en stress bij werknemers, verzuim en werk-privéconflicten te verminderen.

Menselijke voorkeuren

Naarmate het personeel verschuift, veranderen ook de voorkeuren van werknemers. Jongere generaties eisen verandering en worden verstikt door ouderwetse werkomgevingen die niet zijn geëvolueerd om op de hoogte te blijven van de nieuwste technologie en andere innovaties. Medewerkers hebben de juiste tools nodig om hun werk uit te voeren en een functionele, moderne ruimte waar ze een bepaald niveau van persoonlijk eigendom en controle hebben.

De werkruimte is meer dan een ruimte die door werknemers wordt ingenomen. Als het goed is ontworpen, kan de werkruimte de interacties van werknemers vergroten die leiden tot innovatie, productiviteit en een betere verbinding met de organisatie en collega's. De bevindingen van een onderzoek uitgevoerd met 1.000 Amerikaanse werkende volwassenen werden gerapporteerd in een recent artikel, "De verrassende kracht van gewoon vragen aan collega's hoe ze het doen" voor de Harvard Business Review. Bijna de helft van de ondervraagde werknemers meldde zich lichamelijk en emotioneel geïsoleerd te voelen op de werkplek. De auteur verklaarde: "Wanneer werknemers het gevoel hebben dat ze op het werk thuishoren, zijn ze productiever, gemotiveerder, betrokken en hebben ze 3,5 keer meer kans om een ​​bijdrage te leveren tot hun volle potentieel ..." Medewerkers willen zich gewaardeerd voelen door hun organisaties. Werkgevers die rekening houden met de behoeften van hun werknemers bij het ontwerpen van hun werkplek, kunnen de gebruikerservaring bieden die werknemers zoeken.



Mensgericht versus projectgericht

Het ontwerpen van ruimte als een service is effectiever wanneer er sprake is van een meer op mensen gerichte dan een projectgerichte benadering. De projectgerichte methode richt zich primair op het ontwerpen van de ruimte voor renovatie of het zo snel mogelijk in de ruimte brengen van mensen, mogelijk zonder rekening te houden met de impact op de mensen die de ruimte gebruiken. De aandacht gaat niet over de uiteindelijke resultaten die optreden vanwege de manier waarop de ruimte is ontworpen. Integendeel, deze methode concentreert zich op hoe de ruimte kan worden ontworpen binnen een specifieke tijdlijn voor een specifieke prijs als een eenmalige complete oplossing.

Een mensgerichte benadering is anders. Het gaat in op de gewoonten, het gedrag en de behoeften van de personen die de ruimte gebruiken. Het doel van de renovatie of het ontwerp van de ruimte is om de prestaties van de gebruikers en de waarde die ze brengen te ondersteunen, zowel als individu als als onderdeel van het organisatieteam. De ruimte is zo ontworpen dat werknemers worden gestimuleerd en geïnspireerd om resultaten te produceren en succesvol te zijn. Space as a service neemt deze concepten en legt het idee van de ruimtelijke oplossing overlappend en veranderend in de loop van de tijd met de organisatie.

Het verouderde model om een ​​ruimte te verfrissen als een punt in tijd investeringen in het kapitaal zonder consequent evolutionaire verbeteringen door te voeren om een ​​veranderende organisatie te ondersteunen, vooral gerelateerd aan technologie, is niet langer een haalbare standaard. Het gebruik van ruimte is het meest effectief wanneer organisaties plannen voor continue betrokkenheid en aanpassingen om proactief tegemoet te komen aan de behoeften van zowel de organisatie als haar medewerkers. Wanneer de ontwerpstrategie van werk "ruimte" gebaseerd is op een servicemodel dat de dynamiek ondersteunt van mensen die de ruimte zullen gebruiken, resulteert dit in meer betrokkenheid, tevredenheid, geluk, samenwerking en innovatie voor de werknemers en ervaringsgerichte oplossingen en resultaten voor het leiderschap.
Folder (PDF)
× Kan ik u helpen op WhatsApp?